Verruciformní epidermodysplazie

Ze člověka se postupně stává strom!
Některé nemoci jsou tak vzácné, že na planetě existuje jen několik příkladů. Jedním z takových případů je verruciformní epidermodysplazie nebo také syndrom Lewandowskiho-
Lutze.

Při této nemoci se na lidském těle objevují drsné a silné výrůstky, podobné bradavicím, které nelze žádným způsobem vyléčit: na místě odstraněných bradavic rostou nové a výsledkem je, že kůže začíná připomínat kůru stromu. Následně se tyto nemocné buňky mohou stát i rakovinnými. Nyní je na celém světě asi deset lidí s podobným onemocněním a v celé historii medicíny bylo popsáno 501 případů. O této nemoci, objevené v roce 1922, je stále málo známo.

Stromová nemoc nebo verruciformní epidermodysplazie – je onemocněním, které se projevuje častěji v dospělosti, méně často v dětství. Vyznačuje se tvorbou hustých výrůstků na kůži celého těla, připomínajících kůru stromu.
Jaký je původ tohoto onemocnění, proč vzniká? Důvodem je porucha imunitního systému. Osoba s tímto onemocněním je velmi citlivá na lidský papilomavirus. Ano, ano, stejný HPV, který způsobuje jednoduché bradavice.
Nemoc může být zneschopňující a bohužel se neléčí. Existují léky a metody, které mohou zmírnit stav pacienta. Jedná se o systémové retinoidy, cholekalciferol, chirurgickou léčbu.