5 tipů pro krásné nohy

Návody a Příběhy Tipy a Triky v Podologii
🆘️Každý se již někdy potýkal se suchými a popraskanými patami a chodidly. Právě v zimních měsících rádi schováváme nohy do vlněných ponožek, teplých bot nebo kozaček. Avšak později na jaře, když nám dovolují první sluneční paprsky nosit otevřenou obuv, jsme naštvaní při pohledu na své nohy; proto je pravidelná péče nezbytná.
⁉️Ale jak? Co doporučují odborníci? A není každá kůže jiná? Mnohými otázkami se budeme následně zabývat, neboť citlivá, suchá a popraskaná kůže a nohy potřebují více než pravidelnou hydratační péči. Nohy musí být preventivně chráněny před škodlivými bakteriemi a zároveň musí být podpořena přirozená kožní bariera. V podstatě to nezní zase tak složitě, ale při pohledu na naše nohy v letních měsících je opak pravdou.
✅ Je potřeba provádět každodenní péči Zapomínáme na péči o naše nohy a kůži po sprchování nebo koupání, právě poté je vše na dotek příjemné a hladké, zato v průběhu dne se projevuje skutečný obsah vody v kůži. Když kůže ukládá příliš málo vlhkosti, vznikají nevzhledné praskliny. Proto se doporučuje použít obyčejný a rychle se vstřebávající gel nebo pěnu, žádné dlouhé procesy. Nohy si uleví, neboť jsou zásobeny dostatkem vlhkosti a kůže zůstává jemná.
✅Odumřelá loupající se kůže by měla být pravidelně odstraňována Nehezká a odumřelá kůže by neměla zůstávat na nohou, může být lehce odstraněna pomocí různých prostředků, např. pemzou nebo hoblíkem na zrohovatělou kůži. Ale pozor na zranění při používání těchto nástrojů. Samozřejmě, že lze navštívit pedikérský salon. Zrohovatělá kůže se vytváří všude tam, kde jsou nohy obzvlášť zatěžovány. Dbejte na snížení této zátěže.
✅Přirozená kožní ochrana by se měla posilovat Jestli je kožní ochrana napadena, mají zárodky a bakterie snadnější přístup k jednotlivým vrstvám kůže. Abychom tomu mohli předejít, je důležité, aby byla přirozená ochrana včas a pravidelně posilována.
✅Relaxace je to, co vaše nohy potřebují Dopřejte svým nohám odpočinek, boty na podpatku ukliďte do kouta a projděte se bosi, třeba po koberci, při józe, za hezkého počasí po trávníku nebo se proběhněte bosky po pláži. Nejen že uděláte něco pro svou psychickou pohodu, ale stimulujete tím také krevní oběh. Nezapomínejte, že i vaše nohy někdy potřebují „wellness kůru“.
✅A dobré „klima“ Mimo to je důležité, aby mohla kůže na nohou dýchat. Ale v teplých a často vlhkých botách, především v zimě, je to obtížné. Naopak prodyšné boty a výsledná vlhkost vzduchu příp. zpocené nohy zbavují kůži dodatečné vlhkosti.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *